×

Co je PPC kampaň?

Přejete si propagovat Vaše stránky, produkty nebo služby v internetových vyhledávačích? Přejete si, aby se Vaše firma objevovala v tematických webech nebo na sociálních sítích? Vaše přání splní PPC kampaň.

K čemu slouží PPC kampaň?

Hlavním cílem je zvýšení konverze, tedy podílu objednávek na počet návštěvníků stránky. Pomocí kampaně jednoduše nasměřujete své produkty a služby k Vaší cílové skupině zákazníků.

Typy PPC kampaní

Jak PPC kampaň funguje?

Váš zákazník zadá do vyhledávače klíčové slovo. Pomocí PPC reklamy mu bude jako odpověď ve vyhledávači zobrazena Vaše stránka. V případě obsahových a sociálních sítí je tato nabídka zobrazena celé cílové skupině uživatelů. Vy platíte za každý proklik na nabízenou nabídku, takže pouze za zákazníky, kterí příjdou na Vaše webové stránky.

Kolik to stojí?

Cena PPC kampaně je složena ze dvou částí, a to z jednorázové částky za založení kampaně a částka za pravidelnou správu kampaně a její optimalizaci.

Zajímá vás, zda je nutné PPC kampaň spravovat? Odpověď je ano, a to především z toho důvodu, že je kampaň spravována proto, aby se Vaše finanční prostředky neplýtvaly na uživatele, kteří sice kliknou na odkaz, ale následně nic nenakoupí. Správou kampaně se zvyšuje také skóre kvality. Současně se takto snižuje cena za jednotlivý proklik.

Největší náklady na PPC kampaň představuje kredit, který se platí provozovateli internetového vyhledávače nebo sociální sítě.

Kdy je PPC kampaň úspěšná?

Vždy, když Vám jako inzerentovi produktů či služeb přináší dlouhodobé prodeje. Tento proces většinou trvá několik měsíců a měří se pomocí tzv. skóre kvality.

Skóre kvality má klíčovou úlohu v úspěšnosti celé kampaně. Skóre kvality obsahuje: CTR, kvalitu cílové stránky, relevance stránky.

CTR

Míra prokliku zákazníků na reklamu vzhledem k celkovému počtu oslovených lidí.

Kvalita cílové stránky

Hodnota, která je získávána vyhledávačem ze stránky, na kterou Vaše reklama směřuje.

Relevance stránky

Jak je zobrazený reklamní text u inzerátu relevantní.

Co ovlivňuje cenu za jeden proklik?

Na celkové ceně se podílejí dva klíčové faktory, a to nabídka za klíčové slovo (jak velká je poptávka po konkrétním klíčovém slově a kolik za jeho proklik zaplatí Vaše konkurence) a skóre kvality celé kampaně (slouží k cenovému zvýhodnění kampaní, které jsou optimalizovány pro vyhledávače)

Sdílejte tento článek FacebookTwitter
Kontaktujte nás